maanantai 2. toukokuuta 2016

Rautapallo

Minun kotini on särkymätön. Siellä ei ole ovia eikä ikkunoita. Minä en pääse ulos. Eikä kukaan pääse sisään. Sitä ympäröi valtavat piikit, jotka lävistävät liian lähelle pyrkivät. Se kulkee luotisuoraan tuhoten kaikki esteet. Se on äänieristetty. Se on voimakkaampi kuin sinä.

Tiedän mitä tuolla ulkona on. Siellä on suuri seikkailu, josta olen poistanut itseni. Vaaroja, esteitä, ja toisinaan voittoja. Ehkä jopa riemua, jos sille antaa tilaa. Mutta täällä sisällä on lämmintä ja turvallista. Ja minua ei satu. Sillä en tunne mitään.

En ole sokea sille mitä sinä haluat. Sinä haluat rikkoa kotini. Et siksi, että haluaisit satuttaa minua. Vaan siksi, että haluaisit ymmärtää ja rakastaa minua. Päästä lähelle minua.

Mutta minä en päästä sinua tänne. Olen päättänyt, ettei minua voi rikkoa enempää. Kaikki tekevät virheitä. Ja sinun virheesi saattaisi tappaa minut.